سلام مهمان عزیز، اگر این پیغام رو میبینی یعنی هنوز تو انجمن بیکر ثبت نام نکردی. برای ثبت نام اینجا کلیک کن و از تمام امکانات انجمن استفاده کن و لذت ببر.
اگر قبلا ثبت نام کردی، وارد شو.
جهت حمایت از انجمن
کلیک کنید
logo

اگر اين نخستين بازديد شماست نام نويسي کنيد ، چرا نام نويسي ؟

بحث و گفتگو در رابطه با موضوعات انجمن
شرکت در نظر سنجي کاربر برتر ماه با جوايز ويژه

نظرسنجی: از این فیلم سینمایی خوشتون آمد؟؟
بله
خیر
[نمایش نتایج]
 
 
دکتر استرنج واقعا کیست؟
#1
Star 
اطلاعاتی در مورد فیلم دکتر استرنج با بازی بندیکت 4
دکتر استرنج برای نخستین بار در دهه 60 میلادی پا به دنیای کمیک ها گذاشت. درست است که هریک از ابرقهرمانان دنیای مارول ویژگی ها و قدرت های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند اما سبک و سیاق قدرت های دکتر استرنج را می توان کاملاً مستقل از آنان دانست. قدرت هایی که لقب بهترین ساحره زمین را به او اهدا کرده اند و به او اجازه می دهند تا بتواند به راحتی پا به درون جهان موازی این جهان بگذارد و از زاویه جدیدی به دنیای اطرافش نگاه بیندازد. تمرکز اصلی تمام فیلم های ابرقهرمانانه مارول تا بدین جای کار تنها به مبارزات هیجان انگیزی معطوف می شد که محبوب خیل عظیمی از طرفداران بودند؛ اما این بار به لطف دکتر استرنج قادر خواهیم بود علاوه بر مبارزات، وارد فلسفه شناخت درونی انسان و برخی مفاهیم اخلاقی شویم و از استدلال ها و فلسفه های آن لذت ببریم. مفاهیم فیلم با وجود صحنه های اکشن و مبارزه های طولانی، پس از اتمام فیلم نیز همچنان مخاطب را درگیر خود می کنند و بار دیگر رابطه علم و تخیل را به چالش می کشند.

بندیکت کامبربچ را می توان اصلی ترین رکن فیلم و مهره مهم موفقیت آن به حساب آورد که نقش آفرینی شخصیت اصلی فیلم را برعهده گرفته است. «استفن استرنج» انسانی مغرور و خودبین است که دست برقضا، یک جراح حرفه ای و کارکشته به حساب می آید که از سخت ترین چالش های پزشکی سربلند بیرون می آید و از همین رو نیز تا حد خیلی زیادی به خود می بالد و مدام به فخرفروشی در مقابل دیگر همکاران خود می پردازد! اما شرایط وفق مراد او پیش نمی رود و طی یک سانحه رانندگی بسیار سهمگین، عصب دستانش دچار آسیب جدی می شود و به هر دری می زند که بتواند آن ها را معالجه کند تا باری دیگر بتواند به عرصه پزشکی خود بازگردد. در حالی که حتی در این راه هزینه های هنگفتی هم متقبل می شود، اما نتیجه ای نمی گیرد تا این که در اوج ناامیدی متوجه یک گروه در شرق می شود که گویا از پس معالجه وی برمی آیند؛ اما نه از راه جراحی و علم پزشکی، بلکه از راه درمان روحی و روانی که به درک انسان از مفاهیم عمیق و مرموزانه منجر می شود. مفاهیمی که حقیقت وجود انسان و جایگاه جهان موازی را تداعی گر می شوند و روحیه بی نهایت طلبی انسان را بیش از پیش فعال می کنند. استرنج که علاوه بر غرور، دارای هوش و ذکاوت بالایی است، به زیرکانه ترین شکل ممکن در طول درمان خود، پا را فراتر از آموزه های استادش (با هنرپیشگی تیلدا سوئینتون) می گذارد و مهارت های مفیدی کسب می کند و به یک جادوگر قدرتمند و توانا تبدیل می شود که در ادامه داستان، هم رکاب با استاد و شاگرد استادش با خطری که گروه آن ها و حتی دنیا را تهدید می کند، رو به رو می شود.

ضدقهرمان فیلم «کالسلیوس» نام دارد که به دلیل ضعف شخصیت پردازی در فیلم نامه، زمینه هنرنمایی بازیگری توانمند نظیر «مدس میکلسن» ایجاد نشده است. از آنجایی که تمرکز اصلی سازندگان در این فیلم به هیچ وجه روی مبارزات نیست، برای شخصیت پردازی کامل ضدقهرمان زمان صرف نشده و کالسلیوس در حد لازم، داستان فیلم را تحت الشعاع خود قرار نمی دهد و به نوعی می توان گفت حضور یا غیبتش در حوادث فیلم هیچ فرقی نمی کند. البته این را هم باید در نظر گرفت که هدف اصلی فیلم، معرفی این ابرقهرمان و آشنایی مخاطبان سینما با وی است تا در آینده بتوان از او در فیلم های بعدی استفاده کرد. برای مثال حضور این شخصیت در فیلم «انتقام جویان: جنگ بی نهایت» توسط خود «بندیکت کامبربچ» نیز به تایید رسید. این فیلم به بهترین شکل ممکن از پس رسیدن به هدف اصلی خود که آشنا کردن ما با دکتر استرنج بود، برمی آید و هیچ ضعف اساسی دیگری ندارد که باعث شکست احتمالی آن شود. موفقیت آن حتی در زمینه فروش نیز ثابت کننده این امر است.
استفاده از ویژگی های بصری سه بعدی و مطلوب، یکی دیگر از فرمول های به کار گرفته شده در فیلم است که در پیشبرد فیلم در مسیر موفقیت سهم زیادی دارد. در سکانس های فیلم هیچ گاه استفاده زیاد از ویژگی های بصری غیرطبیعی و رایانه ای توی ذوق نمی زند و این جلوه ها تنها در حد نیاز استفاده شده است. هرچند باید در نظر گرفت که دکتر استرنج فیلمی است که نیاز زیادی به این دسته از موارد دارد. عده ای بر این عقیده اند که سکانس های مربوط به جهان موازی که در آن ساختمان های شهر در هم فرو می روند و شاهد معکوس شدن قسمتی از شهر روی قسمت دیگر آن هستیم، با تقلید از «تلقین» اثر «کریستوفر نولان» خلق شده اند اما با در نظر گرفتن چند نکته ساده به راحتی می توان این فرضیه را رد کرد. مهم تر از همه این که ایده جهان موازی و تغییر ساختار ساختمان ها در آن، سال ها پیش و حتی بسیار قبل تر از «تلقین» در کمیک ها به تصویر کشیده شده و از آن جایی که حالا این فیلم قرار است با اقتباس از آن ساخته شود، حق دارد تا از ایده های اولیه خود به طور تمام و کمال بهره ببرد. از طرفی دیگر، تغییر شکل دادن محیط یکی از قدرت های کالسلیوس و بعد ها خود دکتر استرنج است.    
انسان زمانی که دیگر آرزو نمی کند ،پیر شده است...
پاسخ
 سپاس شده توسط Narsisa
#2
(2018/06/11، 12:56 AM)Fawtimah نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اطلاعاتی در مورد فیلم دکتر استرنج با بازی بندیکت 4
دکتر استرنج برای نخستین بار در دهه 60 میلادی پا به دنیای کمیک ها گذاشت. درست است که هریک از ابرقهرمانان دنیای مارول ویژگی ها و قدرت های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند اما سبک و سیاق قدرت های دکتر استرنج را می توان کاملاً مستقل از آنان دانست. قدرت هایی که لقب بهترین ساحره زمین را به او اهدا کرده اند و به او اجازه می دهند تا بتواند به راحتی پا به درون جهان موازی این جهان بگذارد و از زاویه جدیدی به دنیای اطرافش نگاه بیندازد. تمرکز اصلی تمام فیلم های ابرقهرمانانه مارول تا بدین جای کار تنها به مبارزات هیجان انگیزی معطوف می شد که محبوب خیل عظیمی از طرفداران بودند؛ اما این بار به لطف دکتر استرنج قادر خواهیم بود علاوه بر مبارزات، وارد فلسفه شناخت درونی انسان و برخی مفاهیم اخلاقی شویم و از استدلال ها و فلسفه های آن لذت ببریم. مفاهیم فیلم با وجود صحنه های اکشن و مبارزه های طولانی، پس از اتمام فیلم نیز همچنان مخاطب را درگیر خود می کنند و بار دیگر رابطه علم و تخیل را به چالش می کشند.

بندیکت کامبربچ را می توان اصلی ترین رکن فیلم و مهره مهم موفقیت آن به حساب آورد که نقش آفرینی شخصیت اصلی فیلم را برعهده گرفته است. «استفن استرنج» انسانی مغرور و خودبین است که دست برقضا، یک جراح حرفه ای و کارکشته به حساب می آید که از سخت ترین چالش های پزشکی سربلند بیرون می آید و از همین رو نیز تا حد خیلی زیادی به خود می بالد و مدام به فخرفروشی در مقابل دیگر همکاران خود می پردازد! اما شرایط وفق مراد او پیش نمی رود و طی یک سانحه رانندگی بسیار سهمگین، عصب دستانش دچار آسیب جدی می شود و به هر دری می زند که بتواند آن ها را معالجه کند تا باری دیگر بتواند به عرصه پزشکی خود بازگردد. در حالی که حتی در این راه هزینه های هنگفتی هم متقبل می شود، اما نتیجه ای نمی گیرد تا این که در اوج ناامیدی متوجه یک گروه در شرق می شود که گویا از پس معالجه وی برمی آیند؛ اما نه از راه جراحی و علم پزشکی، بلکه از راه درمان روحی و روانی که به درک انسان از مفاهیم عمیق و مرموزانه منجر می شود. مفاهیمی که حقیقت وجود انسان و جایگاه جهان موازی را تداعی گر می شوند و روحیه بی نهایت طلبی انسان را بیش از پیش فعال می کنند. استرنج که علاوه بر غرور، دارای هوش و ذکاوت بالایی است، به زیرکانه ترین شکل ممکن در طول درمان خود، پا را فراتر از آموزه های استادش (با هنرپیشگی تیلدا سوئینتون) می گذارد و مهارت های مفیدی کسب می کند و به یک جادوگر قدرتمند و توانا تبدیل می شود که در ادامه داستان، هم رکاب با استاد و شاگرد استادش با خطری که گروه آن ها و حتی دنیا را تهدید می کند، رو به رو می شود.

ضدقهرمان فیلم «کالسلیوس» نام دارد که به دلیل ضعف شخصیت پردازی در فیلم نامه، زمینه هنرنمایی بازیگری توانمند نظیر «مدس میکلسن» ایجاد نشده است. از آنجایی که تمرکز اصلی سازندگان در این فیلم به هیچ وجه روی مبارزات نیست، برای شخصیت پردازی کامل ضدقهرمان زمان صرف نشده و کالسلیوس در حد لازم، داستان فیلم را تحت الشعاع خود قرار نمی دهد و به نوعی می توان گفت حضور یا غیبتش در حوادث فیلم هیچ فرقی نمی کند. البته این را هم باید در نظر گرفت که هدف اصلی فیلم، معرفی این ابرقهرمان و آشنایی مخاطبان سینما با وی است تا در آینده بتوان از او در فیلم های بعدی استفاده کرد. برای مثال حضور این شخصیت در فیلم «انتقام جویان: جنگ بی نهایت» توسط خود «بندیکت کامبربچ» نیز به تایید رسید. این فیلم به بهترین شکل ممکن از پس رسیدن به هدف اصلی خود که آشنا کردن ما با دکتر استرنج بود، برمی آید و هیچ ضعف اساسی دیگری ندارد که باعث شکست احتمالی آن شود. موفقیت آن حتی در زمینه فروش نیز ثابت کننده این امر است.
استفاده از ویژگی های بصری سه بعدی و مطلوب، یکی دیگر از فرمول های به کار گرفته شده در فیلم است که در پیشبرد فیلم در مسیر موفقیت سهم زیادی دارد. در سکانس های فیلم هیچ گاه استفاده زیاد از ویژگی های بصری غیرطبیعی و رایانه ای توی ذوق نمی زند و این جلوه ها تنها در حد نیاز استفاده شده است. هرچند باید در نظر گرفت که دکتر استرنج فیلمی است که نیاز زیادی به این دسته از موارد دارد. عده ای بر این عقیده اند که سکانس های مربوط به جهان موازی که در آن ساختمان های شهر در هم فرو می روند و شاهد معکوس شدن قسمتی از شهر روی قسمت دیگر آن هستیم، با تقلید از «تلقین» اثر «کریستوفر نولان» خلق شده اند اما با در نظر گرفتن چند نکته ساده به راحتی می توان این فرضیه را رد کرد. مهم تر از همه این که ایده جهان موازی و تغییر ساختار ساختمان ها در آن، سال ها پیش و حتی بسیار قبل تر از «تلقین» در کمیک ها به تصویر کشیده شده و از آن جایی که حالا این فیلم قرار است با اقتباس از آن ساخته شود، حق دارد تا از ایده های اولیه خود به طور تمام و کمال بهره ببرد. از طرفی دیگر، تغییر شکل دادن محیط یکی از قدرت های کالسلیوس و بعد ها خود دکتر استرنج است.

من هم دکتر استرنج رو دیدم و هم اونجرز جنگ بی نهایت. کایسیلیوس تو اونجرز نبود و همونطور که در آخر فیلم دکتر استرنج دیدیم، دورمامو کایسیلیوس و دو همراهش رو به بعد تاریک کشوند. کایسیلیوس تو اونجرز هم نبود چون نمی‌تونه خودش رو از بعد تاریک بیرون بکشونه تا برسه سر فیلمبردایری
Lodicrus Merlin Narkus Oliver Prewett
L.M.N.O.P
پاسخ
#3
جدا؟!!!
من اون فیلم رو ندیدم ولی نوشته که حضورش به تایید رسید و خودت میدونی تا ساخت یه فیلم چقدر همه چیز تغیر میکنه 4
انسان زمانی که دیگر آرزو نمی کند ،پیر شده است...
پاسخ
#4
جالب بود فاطیما جون 1
ولی یکم خلاصه ترش کن اینقدر تند نخونیم 4
resim
پاسخ
 سپاس شده توسط Fawtimah
#5
(2018/07/22، 12:18 AM)golden heart نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
جالب بود فاطیما جون 1
ولی یکم خلاصه ترش کن اینقدر تند نخونیم 4

24 24
باشه عزیزم
اخه جزو تاپیک های اولمه زیاد تجربه نداشتم 4
انسان زمانی که دیگر آرزو نمی کند ،پیر شده است...
پاسخ




کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

انجمن بیکراستریت در یازدهم مرداد ماه سال 95 با هدف افزایش دسترسی مخاطبین و طرفداران شخصیت شرلوک هولمز و کارآگاهان دیگر افتتاح شد
و با قــــدرت به فعالیت خود ادامه میدهد